Zašto je važno imati korporativni sajt?


U današnje vreme, kada je većina ljudi povezana sa internetom, veoma je važno da svaka firma ima svoj korporativni sajt. Bez obzira na veličinu i oblast poslovanja, sajt predstavlja neophodan alat u promociji i razvoju poslovanja.

Postojanje korporativnog sajta omogućava firmama da se predstavite na internetu i da na taj način povećaju svoju vidljivost i dostupnost. Korporativni sajt omogućava posetiocima da se informišu o poslovanju firme i ponudi proizvoda i usluga. Takođe, korporativni sajt omogućava kompaniji da komunicira sa svojim klijentima, pružajući im podršku i rešavajući eventualne probleme.

 

Osnovni elementi korporativnog sajta


Korporativni sajtovi se u najvećem broju slučajeva sastoje od nekoliko osnovnih elemenata, a to su:

Početna strana
Početna strana predstavlja prvu stranicu sajta koju posetioci vide kada dođu na sajt. Ona treba da bude dobro organizovana i da sadrži glavne informacije o poslovanju, proizvodima i uslugama koje se nude. Takođe, naslovna strana treba da bude estetski privlačna i da na posetioce ostavlja pozitivan utisak.

Stranica O nama / O kompaniji
Na ovoj stranici ćete upoznati posetioce sa Vašim poslovanjem, misijom i vizijom. Na njoj treba da se nalaze informacije o istorijatu i razvoju poslovanja, kao i o vrednostima i ciljevima kompanije.

Proizvodi/usluge
Stranica sa informacijama o proizvodima i uslugama koje kompanija nudi. Potrebno je da svaki proizvod/usluga bude detaljno opisan, sa slikom i cenom.

Kontakt
Ova stranica je veoma važna jer omogućava posetiocima da direktno kontaktiraju kompaniju. Potrebno je da na ovoj stranici budu navedeni svi relevantni kontakt podaci, kao što su adresa, telefon, email adresa, kao i formular za kontakt direktno sa sajta.

Blog
Blog se može koristiti za objavljivanje raznih vrsta sadržaja, kao što su vesti, saveti, članci, analize. Blog je važan jer omogućava komunikaciju sa klijentima, pružanje dodatnih informacija o proizvodima i uslugama i stvaranje zajednice oko kompanije.

 

Kako napraviti korporativni sajt?


Postoji nekoliko koraka u procesu izrade korporativnog sajta na:

Pronalazak dobrog web programera
Ako želite profesionalan korporativni sajt onda morate i angažovati profesionalnog web programera a ne priučenog komšiju koji se razume u računare. Jedini način da saznate da li je neko profesionalac ili amater je da pogledate njegove reference.

Planiranje
Pre nego što se počne sa izradom sajta, potrebno je da napravi detaljan plan koji će obuhvatiti sve elemente sajta i sadržaj koji će biti objavljen. Planiranje je ključno za uspešnu izradu sajta.

Izrada sadržaja
Nakon što se napravi plan sajta, potrebno je da pripremiti sadržaj. Sadržaj mora biti kvalitetan, relevantan i informativan.

Dizajn
Dizajn sajta treba da bude estetski privlačan i moderan ali i funkcionalan. Dizajn treba da odgovara poslovnom imidžu kompanije.

Testiranje
Pre objavljivanja sajta, potrebno je da ga testirate i proverite da li sve funkcioniše kako treba.

Održavanje
Sajt treba redovno održavati, kako bi bio uvek aktuelan i funkcionalan.

 

Koliko košta izrada korporativnog web sajta?


Kako naš narod voli da kaže kolko para tolko i muzike, korporativni sajt možete napraviti već za par stotina eura ako ste spremni da online prezentaciju Vaše firme napravi neko priučen ko je naučio na nekom online kursu da napravi najjednostavnije sajtove.

Problem sa tim je što sutra kada budete želeli da nadogradite svoj sajt u neku ozbiljniju web aplikaciju i da se ozbiljnije posvetite Vašoj pojavi na internetu imaćete problem jer neko ko zna da napravi samo najjednostavniji sajt to neće znati da uradi i moraćete da angažujete profesionalca ili ozbiljnu agenciju da Vam sajt napravi od nule, pri tome da ponovo platite kompletnu izradu sajta i da gubite vreme u ponovnom čekanju izrade.

Zbog toga svakako je bolje da Vaš sajt odmah napravi školovani programer i profesionalac u svom poslu, naravno da ćete platiti više ali ćete dobiti višestruko bolji proizvod tako da je odnos cene i kvaliteta bolji čak i ako platite više. 

Okvirna cena takve izrade kreće od 500 eura za male sajtove pa ide i do više hiljada eura za veće korporativne sajtove.
 

Zaključak


Korporativni sajta je glavni kanal za prezentaciju vašeg preduzeća i njegovih usluga, proizvoda i ciljeva. Na korporativnom sajtu treba da budete jasni u onome što nudite, ali i da se bavite problemom koji vaše kupce zabrinjava. Da bi korporativni sajt bio uspešan, morate ga dobro napraviti i prilagoditi potrebama svoje publike (korisnika).

Više o izradi korporativnog sajta možete saznati ovde