Zašto je važno održavati web sajt kako zbog Vaših klijenata tako i zbog ranka na Google-u?

Nakon što ste napravili jednu dobru odluku i izradili web sajt za vaše preduzeće, nebitno da li se radi o korporativnom sajtu ili web prodavnici, imate izbor da održavate i konstantno unapređujete vaš sajt ili da ga ostavite u prvobitnom obliku kako je izrađen.

Da svakako je bolje imati i samo izrađen sajt nego nemati ga uopšte jer će on postojati na Google-u i ljudi će moći da pronađu Vašu internet prezentaciju, ali to je loša odluka iz više razloga.

Prvo ukoliko ste recimo sajt izradili pre 7,8 godina i ostavili ga u obliku kakav je bio prvog dana, kada neko uđe na Vaš sajt prvo će videti zastareo dizajn i automatski ćete izgubiti njegovo poverenje.

Pored toga i informacije koje stoje na sajtu biće stare koliko i sam sajt a u tom periodu se nešto sigurno promenilo, da li su to proizvodi koje nudite, njihove cene, adresa ili bilo koja druga informacija.

Kada Vas pozove klijnet koji je prvo posetio Vaš sajt pa tek onda Vas kontaktirao i traži Vam nešto što Vi više nemate u ponudi delovaćete totalno neprofesionalno kada kažete da taj proizvod nemate od 2015 a on i dalje stoji na sajtu.

Druga ako ne važnija onda bar podjednako važna stvar je Google rangiranje.

Google ne voli neaktivne sajtove koji ne menjaju svoj sadržaj mesecima, a kamoli da se godinama ne promeni ni jedna slika ili rečenica.

Google povremeno posećuje sajtove koji su već postavljeni i on zna kada se sadržaj nekog sajta promeni, ako se sadržaj Vašeg sajta ne menja duži vremenski period njegov algoritam će reći pa čekaj moje korisnike interesuju informacije koje su ažurne a ne informacije od pre 5 godina i na mesto Vašeg sajta postaviće sajt Vaše konkurencije koji se ažurno bavi sadržajem sajta a Vaš sajt će spustiti u pretrazi.

Šta sve spada u održavanje sajta?

Prosto rečeno svaka izmena na sajtu je održavanje, pa makar to bila i promena radnog vremena ili adrese.

    U održavanje web sajta spada:
  • dodavanje novih stranica na sajt
  • dodavanje novog i izmena postojećeg sadržaja
  • dodavanje, izmena i brisanje proizvoda
  • dodavanje i brisanje slika
  • dodavanje novih efekata kao što je npr slider slika na početnoj strani
  • promena naslova i opisa stranica

Koliko često treba održavati web sajt

Mesečno održavanje je sasvim dovoljno za većinu korporativnih web sajtova. Jednom mesečno programer treba da pregleda statistiku i na osnovu toga vidi da li da promeni naslov, opis i ako je potrebno sam tekst radi više konverzija.

Pored toga treba pregledati da li su se u međuvremenu javile neke greške koje treba popraviti kao i da li sve funkcionalnosti rade kako treba.

A naravno bilo bi dobro svakog meseca dodate po neku stranicu, vest ili blog post da biste vašim ljudima koji pristupaju vašem sajtu dali novi sadržaj a Google-u novu stranicu za indeksiranje i time mu pokažete da je sajt aktivan.

Koliko košta održavanje web sajta?

Održavanje sajta koštaće onoliko koliko posla oko održavanja ima, ako je u pitanju korporativni web sajt za osnovno mesečno održavanje sajta izdvojićete par desetina eura, ali ako je u pitanju kompleksna web aplikacija održavanje će sigurno koštati par stotina mesečno.

Da budem malo precizniji, ako recimo svaki mesec dodate par stranica (blog post, novi proizvod, neka akcija...) na vaš sajt, imate po neku uopštenu izmenu na sajtu (promena cene, izmene u nekom tekstu...) za održavanje izdvojićete oko 50 eura mesečno.

Da biste se više informisali o održavanju web sajta kakav vama treba pozovite Stefana, našeg web programera na broj telefona 0659061997 ili nam pošaljite email na office@youngsoft.rs ili preko naše kontakt forme